REPORTAGE
REPORTAGE
Wat je noemt een visitekaartje!
Nurettin Ozalp mag zich sinds kort eigenaar noemen van een schitterende Scania Longline XXL . Het is de derde Scania voor hem, waarmee hij zijn jonge bedrijf MF Dekvloeren in bedrijf houdt. Vanwege een korte trailer, die de nodige gereedschappen en grondstoffen voor dekvloeren bevat, kan hij een trekker rijden waarvan de cabine een meter langer is dan normaal. Onder de motorkap ligt de roemruchte Scania V8, uiteraard in 730 pk uitvoering!
Voor de carrière van Nurettin zal iedere hardwerkende Hollander zijn hoed afnemen. Hij vertelt te zijn begonnen als schoonmaker op Schiphol. Lange dagen en nachten en weinig eer van je werk. Op zeker moment werd hij met een aantal collega’s ontslagen. Nurettin is niet het type dat bij de pakken neer gaat zitten, dus richtte hij zijn eigen bedrijf op.“Met een paar man gingen we vloeren storten bij klanten, dus niet de toplaag, maar de fase waarbij er zand en cement nodig zijn. Dat kunnen we snel en precies doen”, legt Nurettin uit. Hij begon hiermee in 2014 en drie jaar later kocht hij zijn eerste eigen trekker-trailer combinatie.Kenmerken waren een relatief korte trailer van nog geen twaalf meter, om goed te kunnen manoeuvreren op bouwplaatsen. Ozalp schaft zijn trailers aan bij het bedrijf Bremat uit Den Bosch, dat is gespecialiseerd in volautomatische mortelinstallaties. Het vermengen en verpompen van zandcement-vloermortels is de specialiteit van het bedrijf. De F3.20 trailer van Ozalp is goed voor twintig kuub zand en zes kuub bindmateriaal. De hele installatie is gebouwd op een drie-assig trailerchassis waarvan twee assen met een stangensysteem meesturen. De voorste traileras heeft een liftmechanisme.
Overal waar ik kom, beginnen mensen foto’s te maken van deze Longline.
Van Winkoop en Vlastuin Trading
Van Winkoop en Vlastuin Trading zijn al jaren lang samenwerkende bedrijven die nu ook wederom dit product samen hebben gerealiseerd . Nurettin Ozalp bestelde zijn droom “longline XXL” bij Van Winkoop uit Ermelo, en de aflevering werd gerealiseerd door Scania Amsterdam. “Er is keuze uit twee cabinelengtes, een verlenging van 35 cm (XL) of een verlenging van 1 meter ( XXL ) en ik wilde natuurlijk de langste!” Hij doelt op een nieuw concept dat Vlastuin Trading heeft bedacht en door Van Winkoop wordt gebouwd en compleet wordt afgewerkt inclusief al het spuitwerk , iets waar Van Winkoop natuurlijk ook bekend om staat. De buiten panelen zijn dus afkomstig van Vlastuin evenals de binnenpanelen die meteen op de juiste lengte maakt worden zodat de bekleder die alleen nog even hoeft te bekleden.
Het bekleden van het interieur is compleet verzorgd door “Truckstyling Lunteren“, die ook al jarenlang een betrouwbare partner is van deze bedrijven en die deze in contact heeft gebracht met Nurettin Ozalp. Bij de afwerking heeft Nurettin gekozen voor een dashboard met glanzend zwarte pianolak uitstraling. Het originele, met leer beklede stuurwiel zit er gewoon in en de binnenkant is natuurlijk ook spic en span afgewerkt met veel leer. Er is sprake van één bed dat uitklapbaar is. De koelkast bevindt zich achterin de cabine binnen handbereik onder de sofa.
Belangstelling
Nurettin Ozalp is tevreden over het eindresultaat. Let vooral op de kleurstelling op en rond de grille en de afwerking rond de koplampen. De wielnaven van Scania Amsterdam zien er schitterend uit. Nurettin zegt dat hij een nette, flinke truck wil, maar niet eentje die te kitscherig wordt. “Daar hou ik niet van. Met deze klopt alles precies, dat blijkt ook wel, want overal waar ik kom, beginnen mensen foto’s te maken van deze Longline. Dat is ook precies de bedoeling. Reclame maken voor MF Dekvloeren en zorgen dat dit bedrijf meer bekend wordt.”