ADVERTORIAL
ADVERTORIAL
Renault Trucks T High Sport Racing
Chauffeur Richard Beers werkt nu zo’n twee jaar bij Dynamic Rush. Hij is een zogeheten zij-instromer die graag chauffeur wilde worden. Na twee jaar bij een groot transportbedrijf, ging hij werken voor Dynamic Rush, een familiebedrijf met ruim 30 man personeel. Daar kreeg hij afgelopen najaar de vraag of hij wat anders wilde dan zijn huidige truck. Iets bijzonders. Richard zei meteen ja.
Het werd een Renault Trucks T High Renault Sport Racing limited edition.De 89evan de 99 die de Renault Trucks-fabriek in deze uitvoering heeft gemaakt. De kleur is volgens de fabriek ‘Sirius-geel’, een kleur die ouderen kennen van de gele Formule-1 wagens van Renault in het begin van de jaren tachtig. Om het geel nog meer te accentueren, zijn andere delen van de cabine juist in glanzend zwart gespoten, om nog wat meer contrast te geven. Het resultaat is een opvallende truck die je er meteen uit pikt op de parking. Renault heeft ook in het interieur accenten aangebracht die de chauffeur herinneren aan de bijzondere kleurstelling. Maar in het algemeen is het interieur een stuk rustiger uitgevoerd, zoals we gewend zijn van Renault trucks. De Recaro-stoelen en het stuur zijn beide bekleed met zwart leer met gele stiksels. Het bed en de vloermatten hebben ook gele stiksels, terwijl het panoramische dashboard een carbonafwerking heeft met geel omrande ventilatie openingen. Om de sportieve look compleet te maken, is de veiligheidsgordel voorzien van een gele beschermer.
Avond en nacht
Richard Beers mag dan net twee jaar chauffeur zijn, vast staat dat hij met deze Renault-truck iets bijzonders mee krijgt van de baas, Rick de Ruiter van Dynamic Rush. Vanwege de thuissituatie rijdt Richard bij voorkeur in de avonden en nachten. “Het is dan een stuk rustiger op de weg. Wanneer je van Heerhugowaard naar Nijmegen moet en weer terug, kom je overdag in heel veel files terecht. Nu kun je bijna de hele tijd op de cruise control rijden”, zegt Richard. Dynamic Rush rijdt vaak in opdracht van andere, meest grotere bedrijven. Dat is ook het geval met het werk van Richard, dat Dynamc Rush rijdt voor Van Straalen en De Vries (VSDV). Richard heeft een trailer aangekoppeld voor een vestiging van VSDV in de Amsterdamse Westpoort. Probleemloos rijdt hij erheen, treft er enkele collega’s en hij koppelt er om. De trailer die hij daar meekrijgt, moet worden gelost bij een collega-bedrijf in Nijmegen. Of beter gezegd Wijchen. Het is dan al zo’n beetje half acht in de avond, dus het verkeer is verre van druk. De Renault heeft met zijn dikke 520 pk motor geen kind aan de trailer, die overigens wel goed vol zit en stevig aan het gewicht ook nog. In een stevig tempo rijdt Richard naar het Wijchense. Hij zegt blij te zijn met zijn Renault, die trekt als de beste, maar waarin het toch altijd rustig is. “Ik was echt niet ontevreden met mijn vorige auto, maar dit is een grote stap vooruit. Dit rijdt niet, dit zoeft! Je zit een stuk hoger, het dashboard is prachtig, het leren stuur voelt heel fijn aan en ik kan in ons werk alles heel doelgericht en praktisch doen met deze auto.” Richard zegt dat het bed riant is en dat hij snel kon wennen aan alle comfort, tot en met de knipperende richtingaanwijzers aan toe wanneer je de T High afsluit. “Onderweg heb ik ruim voldoende bekijks. Heel vaak gebeurt het dat chauffeurs mijn Renault op de foto zetten, ook andere weggebruikers die wat anders dan een truck besturen. Opvallen doet-ie zeker!”
Dit rijdt niet, dit zoeft!
Even rusten
Al snel is de trailer van de Renault leeg, en rijdt Richard naar een leeg opstelterrein, voor een rustpauze die zo’n twee uur duurt. In die tijd eet hij wat, geniet hij van zijn koffie en babbelt hij met collega’s. Na middernacht is er weer actie bij de klant: de trailer wordt voor de terugreis geladen. Om half twee rijdt Richard weer richting Amsterdam. Daar komt hij net na drie uur in de nacht aan. Om vijf uur staat Richard weer in Heerhugowaard, dan heeft hij ook al weer getankt.
Beter leven
Als zij-instromer werkte hij eerst bij een leesmapbedrijf. “Daar had ik leuke tijden, maar ik kwam erachter dat ik toch wat meer wilde. Meer verantwoording, langere afstanden en wat meer verdienen. Dus toen ik als chauffeur begon, ging ik er al op vooruit. De overstap naar Dynamic Rush was gezien de eerste loonstrook ook al een verstandige. En nu met de nachttoeslag gaat het alweer beter. Ik ben niet alleen blij dat ik die kans heb gekregen van mijn werkgever, maar zo’n mooie, exclusieve auto erbij, waar er maar heel weinig van zijn in Europa, dat is toch echt een bonus!” Richard behoort inmiddels tot de Renault-ambassadeurs en bezocht onlangs ook de Ambassadeursdag van het merk. “Het was een heel gezellige dag, waarbij ik me heb laten inspireren door andere chauffeurs en hun Renault-truck. Je ziet allerlei andere manieren van hoe je je werkzame leven met je Renault-truck beleeft. Dat geeft een mooi stukje saamhorigheid!